joi, 11 martie 2010

Experiența unei burse ERASMUS 3

0 Comentarii
Încetul cu încetul s-a apropiat și ziua examenului și eram atât de curios câți candidați vor fi în total. Mă așteptam să vină jumătate de facultate pentru examenul ăsta, dar spre surprinderea mea am fost aproximativ 6 candidați pe 2 locuri în UK. Ok, nu e prea rău, îmi zic, deși nu era prea încrezător, iî știam pe ceilalți și îi consideram ceva mai buni decât mine în ceea ce înseamnă abilitățile de comunicare în engleză.
Întrăm toți în sala de examen, sală ce i-a putut găzdui pe toți studenții interesați de burse, chiar si pentru celelalte limbi. În total nu eram mai mult de 20. Și vine și foaia de examen... Vreo 4 subiecte.. Mă uit la ele:
I. Ni se dădea un text cu anumite cuvinte lipsă pe care trebuia sa-l completăm.
II. Un text de specialitate, în engleză, de tradus în română, cât o foaie A4
III. Un alt text de specialitate, în româna, de tradus în engleză, la fel de lung.
IV. Nu-l mai țin minte pe nr 4 ce era :)

Bon... Mă apuc de scris, cel de completat ere relativ simplu, dar cele cu limbaj de specialitate, m-au omorât, de unde, pana mea, să știu cum se spune în engleză la X, Y, Z chestii specifice doar profilului meu, am făcut niște adaptări, de mă durea capul ce fel sunau. Vă zic de pe acum, sunt la finele trimestrului II, în UK și nu mi-a folosit la absolut nimic să cunosc acel limbaj de specialitate, deci nu vă speriați dacă nu stăpâniți mai mult decât limba de bază. E deajuns, de fapt, abroad, asta e tot ce contează. Acum, reveniiiind... Urma proba orală... Mă asteaptă proful examinator, intru, încep să aberez la diverse întrebări, dar f sincer, m-am descurcat mai prost decât în orice altă ipostază. Simțeam că nu-mi mai găsesc cuvintele, că nu știam ce și cum să mai zic. Dar nu a contat, tot eram convins că nu am nicio șansă, dar măcar experiența unui examen a contat și eram cât de cât mulțumit.
După câteva zile m-am întâlnit cu profesorul coordonator pe unul din holurile facultății și mă vede: ”Alin, te-ai descurcat bine.” Mulțumesc, dar asta nu însemna nimic pentru mine, ce să înțeleg? Am prins o bursă? Am picat și trebuie să mai încerc? Erau doar vorbe de consolare? Ne-a adunat pe cei care i-a găsit, din cei ce au participat la examen, într-o sală de clasă și începe sentință: franceză: x, y... germană: m, n, o... engleză: V. si Alin Doru.
Ceeee!? Cred că e greșeală sau ceva. Pe buneeeee!? Chiar eram convins că nu iau, având în vedere cum m-am descurcat, dar uite că neașteptatul s-a întâmplat și eram în fața unei plecări. A fost f mică diferența între locul 2, si 3 am fost și puțin norocos.
De acum urma începutul unui calvar în care nnu de puține ori au fost momentele în care am regretat că am luat bursa.
(va urma)
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Go stats