vineri, 12 martie 2010

Experienţa unei burse ERASMUS 4

1 Comentarii
Am luat bursa! Vestea a cam şocat pe cei cunoscuţi, familie, etc. Nu am făcut mare tam-tam pe lucrul ăsta şi dau telefon acasă să le zic: ştiţi, anul viitor mă duc la studii în UK. Nu e prea greu de imaginat ce reacţie au avut. Trecând peste amănunte şi detalii, urma o bună perioadă de stres, birocraţie de tot rahatul, dezinteres din partea tuturor. Eram pe cont propriu! Nu tu sfat, nu tu sprijin... Toată viaţa mea am evitat să mă ocup de acte şi tot ce e legat de ele. Urăsc birocraţia!! Eu uite că nu scap!
Zeci de drumuri la biroul internaţional, nervi, crize.. tot tacâmul. Ba nu era X să semneze nu ştiu ce, ba Y. Între timp a venit şi sesiunea de vară. Nu voi uita niciodată momentul în care la ora 12 aveam examen şi la 11 trebuia să mă prezint la biroul internaţional pt o prostie. Venise şi vacanţa de vară şi actele mele tot nu erau finalizate.. Drumuri făcute inutil până la Iaşi, timp pierdut şi mai mulţi nervi!
Dar asta nu a fost tot! În ceea ce înseamnă alegerea modulelor pe care le voi studia abroad, nu am primit mare sprijin, îndrumări sau sfaturi. Le-am ales după bunul plac, neştiind care mi se vor echivala şi care nu.
Concluzia a fost: felicitări ai fost selectat, de acum treaba ta ce faci, te descurci, dar vezi să nu dai înapoi pentru că eşti studentul nostru şi tot la noi te întorci.
Pentru început am ştiu şi am fost informat că bursa îmi va fi suficientă, ei uite că nu e!! Am terminat-o de ceva timp, fără să-mi permit prea multe. Dar aspectul financiar îl voi dezbate ulterior.
Pentru început trebuie să te înarmezi cu răbdare, chiar foarte mut[, să eviţi să trânteşti uşi sau să te răsteşti, pentru că nu rezolvi nimic, sincer.
În afară de asta, recomand ca în mometul în care ştii că pleci, află data şi cumpăra bilet de avion, probabil că îl vei lua foarte ieftin dacă faci asta din timp. Recomand Blue Air, foarte ieftin, decolează din majoriatea oraşelor importante din ţară şi oferă multe destinaţii, apoi Ryanair (din păcate decolează doar de pe aeroportul din Constanţa, e foarte ieftin şi oferă o multitudine de destinaţii). Să vă dau şi un exemplu concret: îmi amintesc că am venit din Londra (Luton) până în Bacău cu 17 euro (taxe incluse), cu Blue Air. Aveţi răbdare şi căutaţi oferte.
Să nu vă bată gândul în niciun caz să plecaţi cu autocarul, cu avionul e mult mai ieftin şi mai rapid şi vă garantez că e safe. Nu am păţit nimic până acum, nu s-a prăbuşit încă, aşa că lasă fobiile acasă în cazul în care există.
Cam atât pentru câteva sfaturi preliminare. În următoarea parte voi explica mai pe larg ce trebuie să faci, cum să te organizezi până ajungi la destinaţie, să nu faci greşelile pe care le-am făcut eu.
(va urma)

One Response so far

  1. Anonim says:

    De ce n-ai mai continuat? Mai zii acolo, cum e, cum te descurci?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Go stats