sâmbătă, 31 iulie 2010

Impresii de călătorie - Republica Moldova

0 Comentarii
După 10 zile de stat în Republica Moldova, sunt oarecum recunoscător că m-am născut în România. Nu vreau să fiu prea rău, dar oamenii de acolo sunt mult mai săraci și lucrurile se mișcă mult mai greu decât în țara noastră.
Îmi e dificil să-mi formez o opinie obiectivă despre oamenii ce locuiesc această țară, întrucât toate zilele le-am perecut într-o comunitate europeană cu participanți din 9 tări diferite.
Venind în vizită în Chisinău, pot să vă mărturisesc că e un oraș curat, unde Bulevardul Ștefan cel Mare îmi amintește într-o anumită măsură de Copoul din Iași.
Când vine vorba de transportul în comun, microbuzele, autobuzele și ce o mai fi, sunt destul de aglomerate, cu mari probabilități să rămâi cu buzunarele goale până la destinație. De obicei nu au aer condiționat, nici vreo altă formă de aerisire. Taximetriștii din Chișinău nu au auzit de aparatele de taxat, așa că imediat ce vor simți că esti străin vei fi plimbat și tras în țeapă. Încă un lucru straniu ce mi s-a întâmplat, a fost acela că mi-am dorit să merg cu taxi-ul la Muzeul de Istorie și după ce a plecat, taximetristul și-a dat seama că nu știe unde e, apoi scoate harta orașului, trage pe dreatpa și începe să caute locația și după ce ne-am plimbat f puțin am plătit echivalentul a 10 ron ceea ce mi s-a părut mult în condițiile date.
O altă întâmplare stranie a fost aceea ca într-o vizită la o mănăstire, s-a tras cu pistolul dintr-o mașină, în timp ce trecea mașina pe lângă mine, dar în direcție opusă. Am rămas oarecum șocat de întâmplare, fără să pot reacționa.
În rest am observat că prețurile nu diferă prea mult de noi, mai ales în cluburile mai de fițe. De exemplu am fost la o terasă în Chișinău, destul de drăgută, unde meniul era doar în rusă și engleză, și unde cea mai ieftină bere era 12 ron, dar nu știu cât de mult pot generaliza pentru că nu am prea fost prin magazine sau să fac cumpărături.
Am rămas surprins de mulțimea vorbitorilor de limbă rusă, dar toți cunosc și româna, așa că nu o problemă comunicarea.
Am cunoscut oameni deosebiți din Republica Moldova, cu suflet mare, iar unii m-au surprins plăcut când mi-au spus că se simt români și ei vorbesc română, dar în același timp nu e un curent ce poate fi generalizat.
În mare mi-a plăcut Moldova și comunitatea unde am stat, deși nu am avut timpul necesar să o explorez îndeajuns de mult, cred că o vizită de câteva zile ar merita în capilala Moldovenească, mai ales o vizită în ale sale crame vestite!
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Go stats