joi, 4 noiembrie 2010

Experiența unei burse ERASMUS 10

2 Comentarii
Parcă mi-e din ce în ce mai greu să continui povestea fără a nu mi se face dor de Marea Britanie... Cu toate acestea, a venit momentul pentru o continuare.
Structura anului universitar britanic e ceva mai diferită de cea românească. Anul are trei semestre, primul ”de acomodare”, unul intermediar și ultimul de evaluare. În ceea ce privește materiile de studiu, de regulă, un student își alege 6 cursuri, unde se prodă 25% din materie necesară pentru evaluare, iar restu se dobândește prin studiu individual. Un curs durează o oră, seminariile tot o oră cu mențiunea că se fac cam la trei săptămâni.
În primul semestru am avut de făcut câte un eseu formativ, ce nu a contat pentru nota finală, dar s-au dovedit a fi importante prin prisma faptului că doar așa am aflat ce și cum își dorește fiecare profesor să scriu. În al doilea sementru principiul se repetă, numai că de această dată notele contează pentru media finală în proportie de 25% (la unele obiecte pot conta mai mult sau chiar deloc). În mare cerițele sunt cam următoarele: un eseu de 3000-3500 cuvinte pe o temă dată cu minim X cărți la bibliografie. Am observat că se pune mare accept pe structura și forma textului, dar fără a se neglija conținutul. Trebuie să menționez că nu se poate plagia la aceste lucrări. Sistemul englez este infailibil datorită unui program în care este introdus fieare eseu al tuturor studenților, program ce scanează conținutul atât în baza de date a Universității cât și pe net. (Wikipedia nu este recunoscută ca sursă de citat din motive lesne de înțeles, în rest poate fi folosită orice sursă online, de încredere, cu citatele de rigoare).
Un exemplu de astfel de program antiplagiat, gratuit, ce face o treabă de nota 10+ este și Viper. Îl puteți downloda de aici, îl recomand mai ales profesorilor!!
Semestrul III a fost unul din cele mai grele, datorită examenelor pe care le-am avut de dat. Până acum nu am făcut decât compuneri în limba engleză și m-am trezit în sementrul III că am de dat examene în limba engleză. 
Să fiu sincer, inițial mi-am imaginat că voi avea parte de un statul special, că profesorii mă vor lăsa mai lejer, că doar sunt student Erasmus. Se pare că nu a fost așa. Niciodată nu am simțit vreo diferență preferențială între mine și un alt student nativ. Poate și datorită reputației Universității Durham, a doua ca vechime din UK, cerințele sunt pe măsură.
Sfatul meu este următorul: dacă nu stăpânești limba vorbit scris/f bine, șansele de a trece examenele scad foarte mult. Din fericire am reușit să trec toate examenele (motivația financiară a fost destul de mare, pentru că există o clauză în contract unde scrie că în cazul unui examen picat, restitui suma primită).

(va urma)

2 Responses so far

  1. Cristina says:

    Hei, am citit toate articolele despre erasmus si m-au mai luminat putin. Plec si eu in toamna cu erasmus in Bradford-Anglia. Poti sa imi mai spui cate una alta despre experienta?

  2. Admin says:

    Salutare!
    Cu cea mai mare plăcere! dă-mi un mail pe protos87@yahoo.co.uk și îți voi răspunde.

    Succes

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Go stats